המוקד העירוני 106 הוא מוקד רואה המחובר לעשרות מצלמות אבטחה ברחבי העיר, כולל מצלמות המותקנות בגני שעשועים וגנים ציבוריים
הסתיימו עבודות השדרוג של המוקד העירוני 106 בחדרה, וכעת הוא רחב ידיים ומצויד בחידושים המסייעים למוקדנים בעבודתם.
במוקד המשודרג אולם רחב ונוח המצויד במסכים רבים, המחוברים לעשרות מצלמות אבטחה המותקנות ברחובות ופינות העיר.
השבוע נערכה פתיחה רשמית של המוקד המשודרג בהשתתפות ראש העיר, מנכ"ל העירייה, מנהל אגף התפעול, מנהל אגף ביטחון ואכיפה, מנהלי אגפים בעירייה ועובדי המוקד. את המוקד העירוני מנהלת אושרת סולומון, והוא כפוף לאגף אכיפה וביטחון של עיריית חדרה.
בין היתר הודגמה מערכת מוקד רואה באמצעות מצלמות שהותקנו בנקודות בולטות ברחבי העיר, כולל מצלמה שהוצבה בגן הראשונים בגבעת אולגה ומשדרת למוקד. בהמשך יותקנו מצלמות בכל גני השעשועים בעיר.
בנוסף לאולם המסכים הוכשר במקום חדר ישיבות מרווח, המתאים לישיבות עבודה בימי שגרה וחמ"ל בימי חירום.
המוקד העירוני מאויש במשמרות של 24 שעות ביממה בכל ימות הבשנה, וזמין בכל עת לקבלת פניות מהציבור. המוקד משמש כתובת מרכזית לפניות תושבים, בקשות, תלונות, בירורים ודיווחים על מפגעים שונים, ובנוסף מספק מידע עירוני רב ועדכני בתחומים שונים.
מדי שנה מקבל המוקד העירוני קרוב ל-100 אלף שיחות, חלקן נענו בו במקום ולא דרשו המשך טיפול, רובן שיחות שביקשו מידע בנושאים שונים כמו למשל ימי קבלת קהל, שעות פתיחה בעירייה ובגופי סמך, מספרי טלפון, פרטים על אירועים עירוניים וכדומה. חלק מהשיחות היו פניות שהופנו לטיפול האגפים הרלוונטיים בעירייה.
השיחות שטופלו כוללות גם פניות שאינן קשורות באופן ישיר לעיריית חדרה אלא לארגונים חיצוניים כמו משטרה, מד"א, כיבוי אש, בזק, הוט, חברת החשמל, איגוד ערים לאיכות הסביבה הכפוף למשרד להגנת הסביבה, חברת "נתיבי ישראל", תאגיד "מי חדרה" ואחרים.
לרשות תושבי חדרה עומדות אפשרויות מגוונות לפנות למוקד העירוני: בטלפון, דוא"ל, ווטסאפ עירוני, פקס, אתר האינטרנט של העירייה, אפליקציה "עיריית חדרה", דף הפייסבוק, אינסטגרם, פניות בכתב, וקבלת קהל. נוסף לכל זאת הוסיפה עיריית חדרה גם חיוג מקוצר המאפשר ליצור קשר עם מוקד 106 מכל טלפון נייד, למספר: כוכבית 4564.
העירייה פועלת כל העת לשפר את השירות שהיא מעניקה לתושבי חדרה, וערוצי התקשורת המקוונים הם רק חלק משיפור השירות.