עיצוב אריזות מזון – לא נשארים מאחור

עיצוב אריזות מזון – לא נשארים מאחור

בעת בה אנו מדברים על פיתוח של מוצר מזון חדש בשוק, ניכר כי עיצוב אריזות מזון מהווה את אחד השלבים החשובים ביותר במסגרת תהליך הפיתוח. למעשה, המשמעויות השונות של האריזה הן רבות וחשובות, בעת בה אחת המשמעויות המרכזיות היא שמירה על איכות וטריות המזון, ואילו אחת נוספת באה לידי ביטוי בחושים שלנו, שגורמים לדבר להפוך לכלי ממותג שמבליט את המוצר. במילים אחרות – עיצוב אריזות מזון מהווה חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של היצרן, תוך כדי התחשבות בקהל היעד. בעידן המודרני של היום, קיימת שורה רחבה של חברות המספקות שירותי עיצוב אריזות  שכן, אותן החברות מסייעות בבחירת חומרי הגלם שיתאימו בצורה הטובה ביותר לאריזה המוצר, וכמובן בייצור של עיצוב מותאם אישית, לצד מתן ליווי לאורך כל הדרך, עד לקבלת התוצאה הסופית.

על החשיבות מאחורי עיצוב אריזות מזון

כמוצר, המזון עובד על גירוי של חושים מסוימים כמו טעם וריח, אך במידה ונעצור לרגע ונחשוב על כך לעומק, הצרכן כבר מחליט האם כדאי לו לבצע את הרכישה עוד לפני שפתח אותו, עוד בשלבים בהם הוא מתבונן על האריזה מבחוץ. במילים אחרות – כאשר צרכן מגיע לסופר ומבחין במוצרים כאלו ואחרים על גבי המדף, הרי שהחושים הראשונים שמתעוררים בו ומגרים אותו לכדי ביצוע הרכישה הם חוש הראייה והמישוש. משכך, במטרה לוודא כי הצרכן אכן בוחר במוצר המזון שלכם מבין כל השאר, הרי שהעיצוב שעל גבי האריזה צריך להיעשות בצורה שתחתור לשיווק המוצר באופן אינטנסיבי, מה שיגרום לצרכן לרצות לטעם ולהריח את המוצר ולשם כך, חשוב לדאוג לעיצוב מפתה ומזמין שיצליח לסקרן את הצרכן.

לא מדלגים על עיצוב מסוגנן

בעת בה אנו מדברים על עיצוב אריזות מזון, הרי שהדבר צריך להתבצע תוך כדי בחירה בצבעים המתאימים לפריט המזון הייעודי, בין אם מדובר על סגנון גרפי, פונטים מתאימים, ציורים רלוונטיים וכיוצא בכך. יחד עם זאת, חשוב לוודא כי העיצוב משדר מקצועית, במקביל להעברת המסרים שחשוב לכם להעביר אל קהל היעד שעתיד לצרוך את המוצר שלכם. זאת בעוד כי כאשר העיצוב שלכם יהיה דומיננטי ומעוצב יותר, כך הוא למעשה יזכה לתשומת לב רבה מהצרכנים השונים, וכפועל יוצא הדבר יוביל לרכישות רבות. דבר נוסף וחשוב לא פחות שיש לקחת בחשבון טרם תחילת העיצוב יהיה להתייחס לטרנדים שכן, אנשים נוטים להתחבר לדברים עדכניים ועכשוויים, ובמרבית המקרים הדבר מתבצע בעיצוב. על כן, בדומה לכל דבר אחר בחיים, בעת בה עושים משהו יתר על המידה, הרי שהמטרה מתפספסת. אותו דבר כאשר מדובר על עיצוב אריזות מזון, זכרו כי יחד עם הרצון שלכם ליצור אריזה דומיננטית ומעוצבת, עליכם לעשות זאת באיזון, כך שלא תפספסו את התוצאה הרצויה.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה