הזמן הנכון: מתי לרסס עשבים? כל מה שצריך לדעת על עשבים שוטים

הזמן הנכון: מתי לרסס עשבים? כל מה שצריך לדעת על עשבים שוטים

אין כמו לבלות בגינה הפרטית בשעה נוחה עם בריזה נעימה, לצד משקה טעים ומפנק. אך במקום להתעסק בשתיית המשקה, אתם מגלים שהגינה שלכם מלאה בעשבים שוטים שהשתלטו על כל המרחב. עשבים שוטים לא רק פוגעים במראה והאופי של הגינה, אלא מביאים עמם גם שלל חרקים ואפילו מכרסמים למקום.
מתי לרסס עשבים והאם יש השפעה על עונות השנה? איך מבצעים הדברה לעשבים ואיך עושים זאת בצורה בטוחה?
אם העשבים מתחילים להסתיר לכם את הנוף, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

למה חשוב לרסס עשבים?

לפני שנסיק מתי נכון לרסס עשבים, כדאי שנבין מדוע חשוב לרסס עשבים מלכתחילה. עשבים שוטים הם מתחרים עקשניים בגינה, שרוצים לזכות בכמה שיותר אור, מים וחומרי תזונה, וזה בא על חשבון צמחים אחרים בגינה. מעבר לנזק שהם גורמים לצמחיה החיובית הקיימת, הם משתלטים על השטח, פוגעים בצמיחה התקינה ומספקים בית גידול לחרקים ומזיקים שונים.
ריסוס עשבייה לא רק מונע את גדילת העשבים השוטים, אלא מסייע בהדברת והרחקת מזיקים ומכרסמים נלווים.
לעשבים שוטים יש יכולת צמיחה מרשימה (אך לא לעין), והם יכולים להגיע לגובה של עד 2 מטרים. עשבים גבוהים פוגעים בשדה הראייה וכל המראה האסטטי של הגינה, והופכים למקום מסתור אידאלי לשלל צרות וחרקים.

מתי הכי כדאי לבצע ריסוס לעשבים?

עשבים צומחים לאורך כל עונות השנה, אך ללא ספק בחורף הם מגיעים לשיאם. מתי אם כך כדאי לבצע ריסוס לעשבים ? העונה המומלצת לביצוע הדברה לעשבים היא עונת הסתיו, רגע לפני שמגיע החורף. בסתיו האדמה עדיין יבשה, וחומרי ההדברה נספגים בצורה מקסימלית בקרקע. אם בכל זאת העשבייה השתלטה על הגינה בעונה אחרת, תוכלו להזמין חברת הדברה לביצוע הריסוס גם לקראת האביב.
אם הריסוס אינו דחוף ויש לכם אפשרות לבחור במועד המתאים, כדאי לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר והמצב הכללי בשטח. מדביר מוסמך ימליץ לכם להדביר את העשבייה שהם נמצאים בשלבי גדילה ראשוניים.

ומתי לא כדאי לרסס עשבים?

אם נכנסתם לדירה שהגינה בה מוזנחת, או שפשוט לא מצאתם את הזמן לטפל בעצמכם בעשבים השוטים, בכל מקרה יש כמה תקופות בשנה שלא ישתלם לכם לטרוח ולבצע ריסוס לעשבים.
בימי החורף, כאשר הגשם יורד ברציפות, הוא עלול לשטוף את חומר הריסוס לפני שהוא מספיק להיספג בקרקע. רוחות חזקות גם כן פוגעות ברמת היעילות של החומר, שכן הן גורמות לפיזור לא מבוקר של חומרי ההדברה באזור, ועלולות לפגוע בצמחים אחרים שאתם דווקא כן רוצים בגינה.
גם בימים חמים מדיי כמו שרב קיצוני, חומר הריסוס עלול להתאדות במהירות ולא להיספג באדמה בצורה יעילה.

מה השעה המומלצת לביצוע הריסוס?

השעות האידאליות לריסוס העשבים בגינה, יהיו בשעות הבוקר המוקדמות (בסתיו ובאביב), או אחר הצהריים ולקראת הערב. הסיבה לכך שהשמש נמוכה יותר והקרינה פחות חזקה. בנוסף, בשעות אלה יש פחות רוחות בדרך כלל, כך שיפחת הסיכוי שהחומר יתפזר למקומות לא רצויים. ריסוס בשעות אלה מסייע לחומר להיספג בצורה מיטבית, ומביא לתוצאות טובות ומהירות יותר. כך או כך, כדאי לכם תמיד להתייעץ עם מדביר מוסמך, בנוגע לזמן המתאים ביותר לביצוע ההדברה.

כל כמה זמן צריך לרסס עשבים?

הצורך בריסוס עשבים משתנה בהתאם למצב בשטח, לתנאים ולסוג העשבים. בעיקרון, אין צורך לבצע ריסוס מקצועי שכזה יותר מפעם אחת בעונה, מאחר וריסוס יעיל שמתבצע באופן שוטף, בהחלט מביא לתוצאות. אם בכל זאת הייתה עונה גשומה במיוחד, או שאתם מתחילים לזהות אורחים לא רצויים שחיים בין העשבייה, תוכלו לבצע ריסוס גם פעמיים בשנה.

איך להתכונן לפני שמבצעים ריסוס לעשבייה?

העשבים השוטים שותים לכם את כל הגינה? כך תפעלו לפני שאתם מבצעים ריסוס לעשבייה:

  • בחרו חברת הדברה מתאימה: כדאי לדעת, לא כל מדביר מתעסק בריסוס עשבייה. בחרו בחברת הדברה המתחמה בריסוס כזה בגינות פרטיות או בשטחים חקלאיים, שיש להם את הכלים, הידע, הניסיון וכמובן המיומנות בתחום.
  • בחנו את המצב בשטח: יש לעדכן מראש את חברת ההדברה במצב הגינה. מה גודל העשבייה פחות או יותר, ועד כמה היא השתלטה על המרחב באזור. האם אתם מזהים נוכחות של מזיקים ומכרסמים, האם יש בביצוע הדברת חרקים , והאם קיימת צמחייה טובה שתרצו להשאיר. גם צילום הגינה יאפשר למדביר להעריך את המצב בשטח.
  • הזמן הנכון: כדאי לתאם את מועד ההדברה בשעות הערב או הלילה, או בשעות הבוקר המוקדמות (עד 7 בבוקר). אם יש לכם צמחים רב עונתיים, תצטרכו לבצע ריסוס לעשבים גם בקיץ.
  • בחירת חומרי הריסוס: זה אמנם מוטל על המדביר ולא עליכם, אך כדאי לשים לב שהוא מתאים את חומר הריסוס לסוג הצמח הקיים. כמו כן בחרו במדביר שמשתמש בחומרים מאושרים לשימוש, וידידותיים לסביבה.

בתכל'ס, איך מבצעים ריסוס לעשבים?

עכשיו שהזמנתם חברת הדברה לביצוע ריסוס לעשבים השוטים, כך זה יתבצע בפועל.
בשלב הראשוני כדאי לפנות את הגינה מאנשים, חיות מחמד וצמחים שניתן להזיז (כמו אדניות). הריסוס דורש התמגנות ושמירה על בטיחות מירבית, כך שהמדביר ימגן את עצמו עם ציוד מתאים כמו כפפות ומשקפי מגן.
הריסוס חייב להיות ממוקד ופרטני, כך שיהיה מיועד רק לאזורים בהם יש עשבייה שרוצים לקטול, ולא במקומות שרוצים לשמור על הצמחייה הטובה. אם יש נוכחות של חרקים, מזיקים או מכרסמים באזור, המדביר יבצע הדברה מותאמת בהתאם לסוג המזיק, כך שהשטח יישאר נקי בסופו של דבר, גם מחרקים וגם מעשבייה מיותרת.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה