האם כדאי לקנות דירה בחיפה

האם כדאי לקנות דירה בחיפה

ההשפעה של המלחמה בדרום ואיומי המלחמה מצפון על ענף הנדל"ן, התחברו להשפעות אחרות שעוד קודם לכן גרמו להאטה מסוימת בקצב מכירת הדירות, בניהן חוסר יציבות פוליטית, מיתון כלכלי עולמי ונסיקת הריבית במשק שהפכה את המשכנתאות ליקרות הרבה יותר.

המלחמה שהוסיפה על כך פינוי מאסיבי של מאות אלפי ישראלים מביתם והגברת הביקוש באזורים אחרים, עלייה מהותית במחירי השכירות, האטה נוספת בביקושים לדירות למכירה, בשל חוסר היציבות של המשק, הפגיעה בעסקים ועלייה באבטלה.

עבור ציבור רוכשי הדירות הפוטנציאליים לצרכי שימוש אישי, ההאטה בשוק הנדל"ן שיצרה המלחמה לא הביאה בשורה חיובית. העלייה במחירי הדירות אמנם נעצרה קלות, אולם ככל שעבר הזמן ואתו ההבנה שמדובר באירוע מתמשך, ניכר היה שהשוק מתאושש והמחירים חוזרים לעלות, אם כי באופן מתון יותר. זאת לצד עלויות המשכנתא אשר עלו באופן ניכר, קושי בקבלת משכנתא שגבר אף הוא בשל הקפדה יתרה שנוהג בנק ישראל במצב של חוסר יציבות, ועלויות השכירות שנסקו לשחקים בערים רבות בישראל.

פריפריה או מטרופולין צפוני- מה קורה למחירי הדירות בחיפה

העיר חיפה היא עיר המטרופולין הצפונית הגדולה ביותר, המהווה את מוקד התעסוקה, המסחר והפנאי לערים וליישובים רבים במפרץ, בצפון ובגליל המערבי, כמו גם לרצף היישובים השוכנים מדרומה, לאורך מישור החוף עד לאזור השרון.

המיקום הייחודי של חיפה, השוכנת על הר הכרמל הירוק ומתפרסת לאורכה של רצועת החוף, הופכת אותה למטרופולין תוסס ולריאה ירוקה בלב הטבע.

חיפה היא עיר נמל ומסחר, אקדמיה המושכת אליה סטודנטים מכל רחבי הארץ- בזכות אוניברסיטת חיפה והטכניון המצויים בשטחה, מספר מתחמי הייטק ותעשייה המעסיקים אלפי עובדים, ומגוון רחב של שכונות בהתאמה לאוכלוסיות צעירות, בוגרות יותר, ולסקאלה רחבה של מצב סוציואקונומי בהתאמה לכל סוגי האוכלוסייה.

בבחינת הנתונים של ביצועי ענף הנדל"ן וההשפעה על מחירי הדירות, ניתן לראות כי חיפה היא אחת הערים הבודדות בישראל אשר ירידת מחירי הדירות בה נשמרה, וזאת למרות שהיא מציגה התאוששות ועלייה בהיקף הביקוש לדירות, הן לרכישה והן להשכרה.

ברבעון הראשון של שנת 2024 הציגה חיפה ירידה בת 2% במחירי הדירות ביחס לרבעון שקדם לה, אולם עלייה בת 5.6% בעלויות השכירות. נתונים אלו שאינם מעודדים עבור הציבור הכללי, הם בבחינת הזדמנות של ממש עבור בעלי ההון, אשר יותר ויותר מעדיפים לשים את הונם על דירות להשקעה בחיפה.

רכישת דירה להשקעה בחיפה במחיר נמוך מן הממוצע, תחת פוטנציאל תשואה מניב ועלויות שכירות שרק הולכות ונוסקות מעלה, לצד תחזיות להתאוששות נוספת ולעליית מחירים נוספת כבר השנה, מביאים את המשקיעים לתהות לא לגבי האם כדאי להשקיע בחיפה, כי אם היכן.

היכן כדאי לקנות דירה להשקעה בחיפה

ההחלטה על אזור ההשקעה היא נגזרת של אפשרויות על פי תקציב והון להשקעה, מטרת ההשקעה, טווח זמן צפוי לאחזקה בנכס, ביקוש לאזור וממוצע שכירות.

רמת אלמוגי- בשל מאבק התושבים ברשויות כנגד התקנת אנטנות מסוכנות בשטחה, לאורך השנים  נחשבה שכונת אלמוגי להשקעה בסיכון גבוה, מה שהביא למחירים נמוכים במיוחד של נכסים, למרות יתרונות המיקום, המרקם העירוני ואיכות החיים שהציעה השכונה. המאבק שהסתיים בהצלחה ובהסרת כלל האנטנות כבר בשנת 2015, המחירים הנמוכים בשכונה השתמרו לאורך זמן, אולם בשנתיים האחרונות ניכר כי האירוע תם ונשלם ואתו גם הסטיגמה השגויה של השכונה, ומחירי הדירות החלו לנסוק, אם כי רבים מעריכים כי טרם הגיעו לשיאם, מה שמושך לשכונה לא מעט משקיעים.

קריית אליעזר- מהשכונות הוותיקות של חיפה, השוכנות בדרום העיר, בשטח מישורי אל מול חופי הים. שכונת קריית אליעזר בחיפה מחברת בין מתחמי דיור חדשים שנבנו בשטח האצטדיון המסורתי של העיר (לאחר הריסתו והקמת מתחם ואצטדיון סמי עופר), לצד מתמי דיור ומבנים ישנים המצויים בחלקם הגדול בתכניות מתאר להתחדשות עירונית.

נאות פרס- השכונה שוכנת במיקום אטרקטיבי בדרום חיפה, בסמיכות למתחם התעסוקה מת"מ, לכביש החוף ולמנהרות הכרמל. שכונת נווה פרס נחשבת לשכונה צעירה והומוגנית, המושכת אליה זוגות צעירים, משפחות במעמד סוציואקונומי ממוצע-גבוה, ואווירה כפרית המנותקת ממרחבים אורבניים תוססים מחד גיסא, אך נגישה אליהם מאידך גיסא.

השקעה בדירה בחיפה היא בין ההשקעות המובילות בענף הנדל"ן בישראל, ומשקיעים רבים אף בוחרים לפצל את ההון הקיים ולמנף את ההשקעה הראשונית לכדי נכסים נוספים, בעיר בעלת פוטנציאל תשואה מבטיח, ביקוש לשכירות ומגוון אפשרויות השקעה בהתאמה לכל משקיע, שמומלץ לבחון לעומק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה